петък, 23 март 2012 г.

За Управителите в Технополис

Този път, писанието не е мое, но пък имам огромна молба към всички, които ще го прочетат: Моля, разпространете го!
Въпроса не е за една кафе машина или заради 200 лв. Аз лично никога не съм можела да си търся правата и за това се радвам и подкрепям хора, които го правят! Това е единствения начин да подобрим положението!
Това е пореден пример за изгледа на днешния УПРАВИТЕЛ! Такива срещаме всеки ден. Напоследък управителите са като кучешките лайна по улиците - много и навсякъде. Като ги настъпиш, се размазват по обувката ти, развалят ти деня е после дъъълго напомнат за себе си...Независимо дали са Управител на Технополис, Управител на клон на банка, Управител на магазин за хранителни стоки, Управител на управителя, Управител на водопад....

Milen Bozhilov
Ами случката с 2 думи е следната - кафе машина Saeco, не особено скъпа - 200лв, купена преди 2 седмици, не работи - тече вода яко от нея някъде отдолу. В магазина отказват да ми я заменят, с предложение да я пратят в сервиз и в 30 дневен срок да ми кажат кво правим. На въпроса ми защо не мога да си правя кафе с чисто нова машина, а трябва да чакам 30 дни ми казват - това е процедурата. Обаче, с гаранцията са ми прикрепили извадка от закона, където пише, че имам право да ми я заменят с нова, или да поискам да я отремонтират. Като се има предвид, че машината е чисто нова - не е да кажем от експлоатация дефектирала, аз исках да ми я сменят. Дойде някакъв псевдо-управител, който не се и представи - да ми обясни процедурата. Опита да ми каже че машината е "доста" използвана, и избяга в неизвестна посока. Викнах го пак - същото. Пак избяга. Питам един от служителите - как се казва управителя - гледа виновно. Знам го вика само по първо име - Росен. Казвам му я да го извикаш пак, че имам чувство, че не ме разбирате. Дойде Росен, за 3ти път - и му казвам - знаете ли, че персонала не ви знае фамилното име - а той ме гледа, гледа, и измисли - това е, защото сме си много близки. Контрирах го с въпроса дали знае на майка си и баща си фамилиите и дали и с тях е толкова близък, но не срещнах очаквания резултат. Обясних му, че при нужда ще занимая Комисията за Защита на Потребителите, както и предаването "Barcode "по 7 дни, а и ако трябва "Господари на ефира". Също му обясних, че възнамерявам да си взема отпуск и да прекарам 3-4 дни пред магазина, уговаряйки хората наумили си да направят грешката да влязат в този магазин, да не купуват за нищо на света - все пак 10 човека отказани = 2000 лева. Обясних му и че съм закупил почти цялостно оборудване за апартамента си от тях, на една не-съвсем малка сума и че възнамерявам да си купя още днес и сокоизстисквачка от тях... Отговора на управителя: "Правете каквото искате - оплаквайте се, където щет!" За пореден път опитах да му обясня, че в цивилизования свят, щях да си поискам парите обратно, а в този случай просто искам кафе машина, която да работи - и да си направя кафе на следващия ден. Тук управителя загуби контрол и ми каза, че преча на работния процес (все пак вече бяха изминали 2 часа) и смята да извика охраната да ме съпроводи. Аз му казах, че съм съгласен и наистина, за времето което той и 2-мата верни негови служители ми отделиха, можеха да са продали 5 неща за по 200 лева = 1000 лева. Но уви - пак никакво разбиране. Пожелах в писмен вид да ми даде становището на магазина - че отказва да ми замени машината - "Длъжен ли съм?" отговори смело той. Помолих го да се обади на баш-управителя, когото днес замествал, и да ми даде да говоря с него - като се надявах, поне той да види цялата картинка и да е по-цивилизован. Избяга за пореден път уж да говори с управителя. След кратък разговор дойде и ми каза: "Не мога да безпокоя управителя в почивния му ден." Отговорих му, че след като току що е говорил, явно може да го безпокои, но заместникът си тръгна и каза, че няма да говори повече с мен. Ако си мислите че това се случва в някакъв офис - грешите - в центъра на магазина тече разправията :).
Срещнах някакво разбиране в една от служителите, която ми написа, че магазина отказва да замени кафе-машината и ме информира, че управителя бил на работа на следващия ден от 10 до 22 - да заповядам. Е, заповядах. Същия модел и малък човек - не управител, а някой продал 5 перални за 1 месец и изкачил се по витата стълба на кариеризма в Технополис. Управителя умело предположи, че не съм прочел упътването и затова тече машината. Дори смело ме посъветва, че няма срамно да си призная грешката. На него също не му беше интересно дали ще ходя в КЗП или в телевизията Е, малко му се дръпна лайното като му казах, че служителката ми е написала, че отказват да заменят машината, но пък същевременно, след 5-тия път в който ми каза, че всъщност аз не знам как се ползва машината, ме запита ехидно дали не искам да ми прати някое момиче да ми сглоби машината вкъщи и да ми прави кафе всяка сутрин. Каза ми, че трябва да я пратят в сервиз и там да кажат кво-що и че нямали "оборотни" кафе машини специално за мене, а и не били длъжни. Също така мазно намекна, че от сервиза щели да кажат, дали машината е експлоатирана правилно и дали не е заменена. На моето предположение, че от сервиза може да съгласуват с магазина какво да бъде становището бях запитан дали си мисля, че Saeco е фирма от Илиянци и дали си мисля, че нямало да си държат на репутацията. Отговорих, че съвсем до скоро съм смятал и че Технополис си държи на репутацията, но той и колегите му са успели да ме убедят в противното. Управителят беше така любезен да ми разкаже за случка как човек опитал да върне стар миксер, с желание да му го заменят с нов, а аз кимах разбиращо с глава.
Заяви ми, че се въртим в кръг и на него съм му нарушавал работния процес. Останахме с разбирането, че ще пиша до КЗП, Баркод и тн. Тръгна си управителя, а аз се сетих, че не ми е дал визитка – помолих служителката да ми донесе. Позабави се малко и донесе визитка, на която грижливо с химикалка беше зачернен мобилния телефон на управителя, и отгоре за всеки случай – да не прозира – с бял коректор!
Те това е мили дами и господа историята за моята кафе-машина, и управителчетата с малки душички и никакво разбиране. Не им е ясно, че има клиенти като мен, които ще ръчкат и ще вдигат шум – и малко или много ще им донесат загуби. Да оставим всички мои приятели, които силно ще бъдат агитирани да не купуват нищо от този магазин, но човек средно сменя 3 жилища през живота си, да кажем, че оборудването би могло да струва поне 10 000 лв. на имот – общо 30 000 загуба само от мен със 100% сигурност.
Добра сделка, г-н управител – не се съгласихте да смените кафе-машина на цена 200 лв. – спестихте 200 лв. на Технополис – честито!

54 коментара:

  1. Благодаря на блогърката за постването - надявам се да стигне до всичките и читатели!

    ОтговорИзтриване
  2. Ех, ех...... Би ми било интересно продължението, обаче!

    Информирахте ли КЗП и предаванията. Дано!
    И дано има някакъв ефект!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Със сигурност ще има продължение и ще пиша подробно какво се случва. До тук, само за 3 часа и само в блога, текста е прочетен над 200 пъти. Има още толкова споделяния от първоизточника - профила на Милен във Фейсбук. От Технополис са му написали следното:
      "Здравейте, насочваме проблема към по-горна инстанция и ще ви отговорим възможно най-скоро. Молим за малко търпение, всичко ще се оправи :) Поздрави"

      Ха ха ха! Смешници!
      Едва ли това ще спре някого да пазарува от Технополис, а и да не говорим, че в другите вериги положението е същото...Но съм удебена, че трябва да се дава гласност на такива проблеми. Това е единствения начин да се подобри обслужването, което е основен проблем в България.

      Изтриване
  3. Ами то се оказа че вместо да го насочат към "по-горна инстанция" са информирали потърпевшите от конкретния магазин в мол сердика, като ми е отговорила една от служителите, с които първоначално разговарях - Десислава Тодорова - управител малки електроуреди в магазина, което според мен по никакъв начин не е по-горна инстанция, камо ли е редно да я информират и молят за отговор. Същата госпожа, за пореден път ми обясни, макар и по не-пряк път, че съм некомпетентен и машината тече заради неправилно поставяне на контейнер с вода?!?!?
    Ще чакаме по-горна инстанция та да видим:)

    ОтговорИзтриване
  4. Здравейте Шехерезада, Милен,
    Мисля, че мога да помогна в този неприятен случай с кафемашината.
    Не съм служител на Технополис, а представлявам следпродажбената поддръжка на производителя Philips Saeco. Щом Технополис не заменят машината, то оторизирания ни сервиз може да реагира в рамките на няколко часа, което ще бъде далеч по-добрия вариант. Изгубеното време в магазина ще бъде повече отколкото ще отнеме да разрешим проблема на уреда. Пишете ми или ме потърсете на: plamen.jeliazkov@philips.com, Пламен Желязков, тел: 02/4899996

    ОтговорИзтриване
  5. Здравейте Пламен!
    Благодаря Ви за написаното! Явно някой в Технополис все пак е предприел нещо адекватно, като Ви е помолил да ни пишете. На този етап ще изчакам развитие от веригата магазини, от които съм така разочарован, като се надявам някой от директорите им да излезе с адекватно решение и предложение. След това бих се свързал и с вас.

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте, Пламене!

    Благодаря Ви за предложението и реакцията Ви! Това само показва, че проблема е стигнал до много хора и до когото трябва. Това е и целта ни. Въпросът много отдавна не опира до кафе-машината. Ние сме сравнително млади хора :), образовани и работещи. Едни от малкото, които останаха в България, но не за да се примиряваме. Идеята е, че трябва да се подобри обслужването във всички сфери. Проблемът е, че за ключови позиции, се наемат необразовани, ниско интелигентни хора, най-често заради готовността им да работят на ниски заплати и оттам се получава омагьосан кръг. Клиентите са недоволни, продажбите спадат, мениджърите намаляват още повече заплатите... Та с цялата си тази плеяда от думи, искам да кажа, че за мен "борбата" е да се научим какво означава клиент! Колкото до самата машина, решението е на Милен :)

    ОтговорИзтриване
  7. До Милен Божилов,

    Г-н Божилов,
    изложената от Вас по-горе информация е изкривена и неточна. Нашата гледна точка е следната: тази кафе-машина работи и в това се убедихте и Вие, при направената от нас проверка за изправността на уреда. Неправилното сглобяване на машината, преди включването й, би довело до подобен проблем като Вашия.
    Отново ще приложа информацията, написана за Вас от Десислава Тодорова:
    Здравейте, господин Божилов
    Казвам се Десислава Тодорова и съм управител на отдел малки електроуреди.
    Виждам ,че сте изложили Вашата гледна точка. Позволете да вмъкна няколко реда
    /подплатени от приложените дакументи в окомплектовката на уреда/
    Проблема, който Вие описвате при нас не се прояви. Правихме многократни тестове,
    на които и Вие бяхте свидетел. Ще си позволя да повторя думите си, проблема се
    проявява само когато не е поставен правилно резервоара за вода.Тогава се получава
    този теч ,за който Вие говорите. Необходимо е след като поставите резервоара да се
    убедите ,че е добре поставен, за да се избегне изтичането на вода от дъното.
    На машината имате маркировка ,която отбелязва правилното фиксиране на
    резервоара за вода При посещението Ви в магазина имахте възможност да се
    уверите в това, тъй като ви демонстрирахме нагледно експлоатацията на уреда
    Надявам се да съм ви била полезна с изложената информация

    Приятен ден!

    Мисля, че е ясно обяснено. Относно Вашето "изгонване" от магазина (след 3-часово обслужване, в което се включиха 6 служители на магазина), звучи доста несериозно. Напълно подкрепям идеята Ви да се обърнете за съдействие към КЗП, защото, както казва "Вашата " Шехерезада, човек трябва да си потърси правата.
    Искам да допълня за аудиторията, че закупената кафе-машина е с фактура на фирма, което вероятно е свързано с употребата й от повече от един човек. Неправилното сглобяване на уреда може да доведе до подобен проблем (като този на Г-н Божилов).
    Г-н Божилов, моля прочетете т.13 от Закона за защита на потребителите. А относно Вашите обръщения към служителите на магазина - "лайна" и др. не ми се коментира. Просто не ми е в стила.

    ОтговорИзтриване
  8. Аз досега никога не съм имал проблеми в Технополис, а съм купувал поне 20 неща оттам. На всеки може да се случи да му се счупи някой уред, ама във вашия случай, щом са ви показали пред вас и то 6 служителя, че работи незнам какъв може да ви е проблема. Да обиждате служителите по този начин най-малкото на аудиторията им става ясно за какво става въпрос. Незнам защо си губите времето, а не отидете да се разберете с тях и да си приключите драмата.

    ОтговорИзтриване
  9. Здравейте и от мен.
    Следя казуса тук и искам да ви кажа, че на Технополис им прави чест, че не пренебрегват този пост. Напротив, активно участват в диалога. От прочетено тук, виждам тяхното желание да съдействат за случая и проблема. По различен начин, щяха да стоят нещата, ако въобще не бяха взели участие. Самият отговор на Шехерезада, цитирам:“ Ха ха ха! Смешници!“

    Искаме да научим в БГ да се цени клиента, а самите ние не знаем как да се държим. Чуйте се с тях и се разберете, никой не печели от този казус. Поздрави

    ОтговорИзтриване
  10. Уважаеми г-н Попович, коментара Ви е меко казано неуместен, особено като се има предвид, че фирмата, за която работите - Social Me, поддържа facebook страницата на Технополис. Доста непрофесионално - можеше да помолите някой не-свързан с веригата да коментира - но, нека това ви остане за урок. Това колко активно участват в поста, и дали не го пренебрегват - също не искам да го коментирам с вас - сам ще се досетите защо. А къде видяхте желание за съдействие не знам.
    Хитър ход, но за съжаление - не особено добре обмислен от вас.

    ОтговорИзтриване
  11. Здравейте!
    Благодаря Ви за отговорите и мненията. Щеше да е добре Пламен да застане с име и длъжност. Все пак е част от Технополис и от казуса, но всъщност вече наистина няма значение.
    Отново ще подчертая, че въпроса въобще не е за кафе-машината. Тук говорим/пишем единствено за поредния пример за лошо обслужване на клиента в България въобще. Това е тема, която ме интересува от доста време насам и която нито започва, нито приключва с Технополис.
    Колкото до "лайна", това въобще не е израз, който Милен употребява!Друга дума да бяхте казали, да ви повярвам... Добър ход от Ваша страна, но неуспешен.
    И все пак, наистина се радвам, че успях да постигна своята си цел. Темата очевидно е стигнала до когото трябва. Сигурна съм, че ако повече хора споделят подобни "случки", следващия път някой управител ще се замисли. Пък защо не, да мине някой курс за управление и мениджмънт....
    За мен това никак не е загуба на време, пък ако е, то не съм го загубила напразно! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Нека отговоря и на MG Angelov (Mario Angelov), който e съосновател в Social Me - фирмата грижеща се за сайта на Технополис във фейсбук. И вие и г-н Попович, разберете - като работите за Технополис - коментарите ви на престорени клиенти нямат никаква тежест. Даже обратното - жалко е че нито вие, нито веригата са намерили доволни, безпристрастни хора, които да коментират тук или на стената ви.
    Нека ви отговоря и на чуденето ви "защо си губя времето" - този път наистина ще е накратко - ако ви трябва повече информация - прочетете целия блог.
    Аз не смятам, че като закупиш нещо, което не работи или най-малкото си недоволен от него в магазин от голяма верига, и отидеш да направиш рекламация следва да гониш заместника на управителя 2 часа из магазина. Като го питаш какво ти предлага - да вдига рамене. Като го помолиш да даде в писмен вид становището на магазина - че отказва да смени стоката - да те пита - "Що - длъжен ли съм?" Не смятам също, че този вид разговори трябва да се водят в средата на магазина, не смятам, че трябва да влизам в положението на магазина - какво щели да правят те с неработеща машина. Смятам, че служителите трябва да познават управителите и да им знаят имената - не да са - Пацо и Росен само. Също не смятам, че управителя трябва да ме посреща на различно място от гише информация. Смятам че не трябва да ми предлага момиче да ми сглабя машината и да ми прави кафе сутрин, смятам че трябва да помисли какъв ефект би имал един недоволен клиент, като мен, върху продажбите на веригата. Смятам и много други неща за магазина - включително и че на вас не ви прави чест да триете коментарите по стената, камо ли да се преструвате на доволни клиенти.
    Смятам, че веригата магазини не трябва да мисли че клиентите са глупави – като ги обслужва по некоректен начин или кара свои служители да пишат по блоговете.

    Искам някои от тези неща да се променят, мисля че това е начина - и не смятам, че си губя времето.

    ОтговорИзтриване
  13. А сега да отговоря и на Пламен - който е бил така добър да се регистрира тук, само за да може да ми отговори. Надявам се знаете как да влезете отново и да прочетете коментара ми - ако имате трудности - прочетете упътването на сайта, но вие знаете това много добре. А може и вашите приятели от Social Me да са направили регистрацията – те ще ви прочетат.

    Уважаеми г-н управителю!
    Първо искам да отбележа, че по никое време не съм обиждал нито вас, нито вашите служители - а заслужавате. Може би имате предвид лиричното сравнение на авторката на блога "управителите са като кучешките лайна по улиците - много и навсякъде", което е сравнение, а не определение - нека ви разясня - означава, че сте много и навсякъде, а не че управителите са лайна. (сверил съм и с авторката)
    Коментара ви, по отношение факта, че кафе-машината е купена на фирма, и можело да я ползват повече от 1 човек искрено ме развесели. Проверих и в упътването - не пише да се ползва само от 1 човек. Отдъхнах си - да не би да се опитате да ме изкарате невежа отново.
    Доста некоректно, а и неуместно е да коментирате дали авторката на блога - е "Вашата" или не. Не се сетих какво целите с това, но нищо де.
    Благодаря Ви за насоката към закона, но нека ви обърна внимание на няколко основни принципа на отношението с клиенти, които нито вие, нито заместник управителя ви сте били обучени да спазвате. Когато имате недоволен клиент, визирам себе си, сте длъжен като управител, да направите така, че той да си тръгне доволен от магазина, който вие представлявате. Аз определено съм недоволен клиент. Какви крачки предприехте Вие, като управител да съм доволен – никакви. Следователно аз разказвам на всичките си познати, приятели – как се държат с мен в Технополис и съответно вие ги губите като клиенти. Също така, ще направя всичко възможно дружеството, в което работя, да не пазарува от вас – а ние имаме все пак построен хотел, и втори в строеж. Както ви споделих по време на „беседата ни”, до сега оборота ни е бил около 2.0 млн лева с вашата верига – нещо което ще се постарая да не се случи отново. И всичко това – от един недоволен клиент закупил уред за 200 лв.

    Нека Ви дам няколко насоки занапред:
    1. Никога не подценявайте клиентите си – особено недоволните
    2. Не се дръжте с тях сякаш са некомпетентни (дори понякога да има и такива), а вие сте от по-силната страна
    3. Не забравяйте, че вие сте управител – можете да прецените кога даден случай е извън „стандартните процедури” и така да избегнете по-нататъшни проблеми, дори това да ви струва нещо.
    4. Старайте се клиентите ви да са доволни – винаги
    5. Преценете заслужава ли си да имате недоволен клиент – излезте от частния случай и помислете – може би компенсиран и доволен клиент, и малка „загуба” за веригата ви е по-ценен от колкото недоволен такъв
    6. Не предлагайте балканско обслужване -запишете се на обучение – и вие и служителите ви – всички имаме нужда от такова и то постоянно
    Та накратичко това е и за вас - надявам се да му обърнете внимание, а и честно казано се надявах да стигне до някой от вашите началници - който да разбере.

    ОтговорИзтриване
  14. Да се чуди човек да плаче ли, да се смее ли?!? Едно простичко "Извинявайте!" би свършило работа. Но провинциалният нрав възприема извинението като отстъпление. Затова са докарали вода от 10 извора да доказват, че машината не била сглобена както трябва. Продължавам да се чудя дали не са разбрали, че става въпрос за обслужването, а не за машината или се правят, че не са разбрали?
    Но има нещо, което бих искала някой да ми разясни, ако може де...
    Може ли някой да ми обясни каква й е работата на Десислава Тодорова (освен "управител", де) да прави сметка колко души ще пият кафе, направено (или не) от въпросната машина. Ако е поставена като броятел... ОК. Но длъжността "управител" всъщност предполага други дейности и друго отношение... Но затова си трябва подготовка и начин на мислене, различен от начина на мислене на въпросната "управителка". С този начин на мислене тя винаги ще си остане управител на МАЛКИ електроуреди... Всъщност може да стане и Оправител... кой знае...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте и от мен чета ли чета и се чудя дали да се смея или плача?Защо не се споменава никъде от недоволния клиент работи или не работи сега кафе машината след като все пак му е обърнато внимание и му е показано че уреда функционира правилно или просто трябва да си намираме теми за заяждане кой е по кадърен или не или след като са ви показали, че уреда функционира сте решили че все пак вие сте прав и трябва да обвините всеки един друг но не и да потърсите грешката си във вас.Искам да ви кажа че по отношение към клиентите точно Технополис е много по организиран от други фирми в Обслужването на клиентите ако наистина кафемашината ви не работеше то тя щеше да бъде заменена.

      Изтриване
    2. Браво - значи сте ме послушали - регистрирали сте някой, който не можем да проследим до вас - пак е крачка напред - за съжаление най-вероятно на Social Me, а не на Технополис - но все пак е нещо. Ники (или както ти е истинското име) виж сега, ако си чел правилно - тук става въпрос за отношението клиент - продавач, а не за развалена кафе машина - от нея просто тръгна проблема. Тя отдавна е на боклука и съм си купил нова от друга, конкурентна на Технополис верига. Въпроса е че първото и основно правило в работата от този тип е, че "Клиента винаги е прав. Винаги." Всеки един разумен управител знае това - но не и Пацо, или Росен. Също така всеки разумен управител не съветва клиента да търси грешката в него, а му предлага адекватни вариантИ, пък дори и да вижда, че той не е прав.
      Това, че ми казвате, че Технополис бил много по-организиран от други фирми, отново едно на ръка показва, че сте пристрастен, и второ както се досещате аргумента ви не е особено голям критерий. Да си по-организиран от останалите неорганизирани и по-адекватен, от останалите по-неадекватни, не е за особена хвалба. И като за финал, всеки един директор, който вижда че персонала му влиза в конфликт с клиент (визирам Пацо и Росен) би следвало да им забрани да контактуват с него по отношение разрешаване на спора - заради чисто човешкия фактор. Както се вижда по-долу, наистина е така. А думите на управител - "Харесва ви или не" отсъстват от речника на всеки един разумен такъв. И на вас и на Пацо казвам - убягва ви голямата картинка тук и затова веригата ще претърпи загуби, макар и да не можете да ги видите във финансовите резултати следващия месец - през следващите години, тези мои познати, които са прочели тази некратка полемика с вас, няма да пазаруват от Технополис, и техните пари ще отидат при вашата конкуренция.

      Изтриване
    3. Aма вие сте много зле и дано нямате подчинени,защото - обърнато ви е внимание, доказано ви е, че не сте прав, но вие си знаете вашето което е необосновано.
      Това, че сте изхвърлили работеща машина го разправяите на някой друг.Казвате, че два-три часа сте били в магазина, еми те ако не бяха възпитани как да общуват с клиентите щяха да ви изгонят много по рано, а не да ви правят кафе с вашата кафе машина, да ви показват как тя работи и всичко е наред. Ето това е отношението на един добре обучен и развиващ се персонал. Немога да ви разбера какво търсите освен просто казано да се заяждате, че някой не ви е занесъл на ръце или излизал пода на магазина до изхода,вие някакво възпитание имате ли, когато не сте прав просто да си замълчите и да си признаете-извинете аз сбърках.
      Явно колкото и да се пише тук дори и кривият винаги ще е прав, според вашите нападки как един управител свършил си работата е крив.Само изтъркани фрази почнахте да повтаряте научете се да уважавате за да бъдете уважаван.

      Изтриване
    4. Ники, Ники - не помагаш. А и явно и ти си с балкански нрав - "щяха да ви изгонят много по-рано". Изглежда не разбираш, че клиент не се гони. Никога. Но това се учи де - няма къде да го видиш във този магазин. Колкото за носенето на ръце - това е похват в продажбите и обслужването на клиент след това, който не разбираш а и не ти го побира главата. Добре обучен и развиващ се персонал е последното, което може да се каже за мнозинството от работещите в този магазин. Подчинени имам, а такъв като теб нямаше да търпя и ден :).
      Надявам се с времето да осъзнаеш какви глупости пишеш, или пък твоите началнинци да го осъзнаят и да те пратят на обучение или уволнят.

      Изтриване
    5. С хора който не разбират написаното и са с капаци няма смисъл да се спори,заобикалящи истината и накърняващи без причина.Съжалявам просто че има такива хора без грам такт,и себеуважение.

      Изтриване
    6. Ники - съгласен съм, бях сигурен че няма да ме разбереш.

      Изтриване
  15. Ани, "простичкото извинявай" далеч не е толкова просто за провокативно поведение, като това на Милен Божилов. Ти не си присъствала на място, за да се изказваш относно "Управител" или "Оправител". И изобщо тези теми по блоговете са чудесен начин човек да изкаже позиция, обаче нали има хора всякакви , а от там и гледни точки всякакви. Смятам, че за да се разреши даден проблем е нужна мъдрост , а не ирония и ехидно отношение (визирам изказаните съмнения относно компетентността на служителите в магазина). Ето защо е добре г-н Божилов да се обърне към съответната инстанция. Надявам се, да остане доволен от тяхното отношение. А пък, ако и оттам остане недоволен, може би вече трябва сериозно да се замисли.
    Харесва ли ви или не, заставам твърдо зад това, което съм казал и не смятам, че Милен Божилов не е обслужен на ниво.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Г-н Пламен, познавам лично Милен и последното, което мога да кажа за неговото поведение е провокативно. Но нейсе... Нека бъде провокативно, нека бъде агресивно, нека бъде, каквото Милен реши. Но Милен е КЛИЕНТ! И това му дава право да поиска срещу парите си качествена стока, а преди всичко качествено отношение. Не, наистина не съм била на място, но и аз в миналото съм имала неблагоразумието да пазарувам от веригата "Технополис". И повярвайте ми, г-н Пламен, мога да изразя не само съмнение, но и убеденост в некомпетентността на служителите в магазина, който посетих (Околовръстен път). Затова се включих с мнение по въпроса. Продължавам да мисля, че колкото повече пишете, толкова по-безпомощни изглеждате отстрани. Обърнете внимание на персонала си, а не обвинявайте клиентите си. Досега за 3 години съм обзавела 2 къщи и цялата техника на обща стойност над 25 000 лв. съм я закупила от други магазини, защото имах горчив опит със закупуването на една обикновена преса за коса. Ако не можете да направите сметка, аз ще Ви помогна. Заради 65 лв. преди 3 години, Технополис загубиха само от мен 25 000 лв. в следващите 3 години. Ако бях на Ваше място, бих се замислила дали наистина съм била обслужена по начин, който да ме накара да си оставя парите при Вас. Покрай мен във Вашия магазин спряха да пазаруват моята майка, баща, роднините на съпруга ми, както и множество приятели. Вземете един калкулатор и пресметнете колко сте загубили заради ЛОШО ОТНОШЕНИЕ, а не заради 65 лв. Хайде със здраве, и не прехвърляйте проблема от здравата върху болната глава.

      Изтриване
  16. "Смятам, че за да се разреши даден проблем е нужна мъдрост , а не ирония и ехидно отношение (визирам изказаните съмнения относно компетентността на служителите в магазина"... Пламен, Вие сериозно ли????!!! Честно, идете запишене някой курс за управление и мениджмънт. Мога да Ви препоръчам. Да, абсолютно сте прав, г-н Божилов е обслужван и продължава да бъде третиран от Вас на ниво, на ниво Хоремаг в с. Долно Нанагорнище. (надявам, се наистина няма такова село, защото е измислено и не цели да обиди реални хора)

    Колкото до Ники... Никииииииии, въпроса не е в кафе-машината, колко пъти вече да го пишем. Тя НЕ работи, но не това е проблемаааааа!!!

    ОтговорИзтриване
  17. Аааа, да... и простичко "Извинете" ЩЕШЕ да свърши работа! И пак повтарям, Извинете, не че машината не работи, а Извинете за държанието на колегата/ите.

    ОтговорИзтриване
  18. Пламене, нека отговоря и аз. Наистина е видно, че имате нужда от обучение. Егото Ви ще причини загуби на Технополис, и в конкретния случай и за вбъдеще, но вас това не ви касае пряко - вие не виждате връзката между недоволен клиент и загуби, просто защото вие не виждате по-далеч от края на носа си. Да застанеш твърдо зад това което си казал, и с което си оставил клиент да си тръгне недоволен, е меко казано глупаво. Но пък ако спиш по-добре нощем така - давай. Дано твоите началници четат това - техния сън би трябвало да се обърка от това как "управляваш" магазина. Ако отидеш да се обучиш някъде, което искрено те съветвам, ще разбереш, че клиента е прав, не ти. А да ти кажа - провокативно не си ме виждал да се държа все още, даже напротив - положих големи усилия да се държа цивилизовано, докато отстоявам интересите си.

    ОтговорИзтриване
  19. Вижте какво, или не сте от много работните, или това е смисъла на живота за вас да дремете на компютъра и да сипете жлъчни, " много недоволни" фрази. От къде намирате толкоз време, бре хора? НАПРАВО СТЕ ЗА ЗАВИЖДАНЕ. Струва ми се, че вече отегчихте аудиторията. Вземете се съсредоточете върху дружеството или каквото там беше...
    Всички разбрахме, че проблема не бил в кафе машината. И аз се опитах да се държа цивилизовано, но както казах, въпрос на гледна точка. И за "по-далеч от носа си" мога да коментирам, но просто вече не ми се разправя...Явно вие виждате по-далече, вече ще спя по-спокойно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, тука вече прекали, Пламен ли си, какъв си!!! Кой си ти, че ще държиш сметка кой какво прави и колко е работен! Кой си ти, бе?!? Ти знаеш ли, че в цивилизованите страни такива като тебе с този тон, който държиш на клиент и тоалетна няма да те пуснат да миеш. Ама няма откъде да знаеш! Ти по-далеч от с. Сусурлево не си стигал! Опитвал се той да държи цивилизовано... Смешка! Ако знаеше и как да се държиш възпитано, тогава цена нямаше да имаш с тая твойта жар, с която прехвърляш проблема върху клиентите си. Отиди някъде, учи, че да не се излагаш!

      Изтриване
  20. Пламене, молят те поинтересувай се дали преди две три години е имало странен инцидент в стаичката за рекламации в магазина ви в Младост с един ресивър на Сони. После ще ти разкажа историята на кафенце от машината на г-н Божилов. Ще се съберем у тях на гости, ще си пуснем по едно кафе и ще се обучаваме на тема обслужване на клиенти, като ти гарантирам че след това ще се напикаваш всеки път само като видиш марката Сони или кафе машина.

    ОтговорИзтриване
  21. В допълнение, относно иронията ти за "институцията" и по точно комисията за защита на потребителите ще ти кажа че съм се обръщал към тях два пъти, относно рекет на платен паркинг, и обменно бюро и за съжаление и в двата случая се стигна до идването на полиция. Вие много добре знаете, че на тази институция са и вързани ръцете и точно поради тази причина си позволявате да мамите хората със такова цинично спокойствие и да ги препращате към нея. Във всяка нормална държава клиента има право да ти върне стоката дори и да си работи перфектно, а вие се гаврите с хората дори когато грешката е явно във вас и им пробутвате счупени или подвеждащо продадени уреди. Нахални копелета. Тръгнал нашия да ми обяснява глупости по блоговете. Поне се извини бе палячо. Дори да сте нападнати погрешно ти си длъжен и тук да спазваш елементарен търговски етикет. Напиши нещо от рода: Съжаляваме за създаденото ви неудобство,но нещата от наша гледна точка са така и така и ви уверяваме че в нашия магазин подобни оплаквания са рядкост. Той капута и се дърви вместо това и на всичкото отгоре. Аз ако бях братленце щях да ти нахлупя машината на главата за да разбереш, колко неефективно и непрофесионално си върши работата и полицията в България. Също като вас, КЗП и кой ли още не! Олигофрени. От къде ви намират и ви назначават на работа в тия вериги не мога да разбера. Не ви ли правят някакви конкурси или поне обучения след назначаване.

    ОтговорИзтриване
  22. Емиле, ти пък съвсем заравни нивото със земята. Спести си глупостите за себе си. Докато така си търсим правата, ще бъде по този начин. Кои сте ВИЕ , за да се държите така. А може би тук важи погворката " Каквото повикало, такова се обадило". Останете си със здраве и престанете да пишете само глупости.

    ОтговорИзтриване
  23. Нивото "приятелю" при вас и като цяло в по-голямата част на българската търговия е отдавна под земята. Аз съм само една малка проекция на типичния измамен, обиден, излъган и озлобен потребител. Без причина, бидейки лоялен клиент и по най-нагъл и грозен начин от вас Технополис.
    За разлика от героите в този блог аз отдавна не се опитвам да ви превъзпитам или да ви съветвам. Аз вече ви бия. Причинявам ви материални щети и разговарям с вас на ниво "отрепки"! Разказвам за преживяванията си с вас като за инфантилни забавни случки, и изобщо не ви приемам за нещо което трябва да се превъзпита, а за нещо което не може да се превъзпита без простащина и бой!
    Ние всички приятелю по един или друг начин сме били в ролята на продавачи, мениджъри, бармани и какви ли не професии изискващи работа с клиенти. Всички сме следвали някаква фирмена политика, но разбери едно.....това не се учи, а е заложено в човека. Днес лъжеш клиент за 200 лв.,...утре ти идваш при мен и ти продавам апартамент за 70 000 Евро и те мамя! Това ти е наказанието за дето си боклук! И докато не осъзнаеш че грешиш. Че политиката на Технополис да се гаври с хората, като се подпичква саркастично при рекламации, знаейки че клиента е безсилен по закон работи. Но работи само в краткосрочен план, защото както вече споменах бумеранга се връща. Утре ти ще си в ролята на клиент. И ще те наебът, както ти го правиш с хората!
    Приличаше ли ти Божилов на човек, който ходи по магазините да връща стари кафе машина с цел да ви преебе. Ама сериозно ми отговори! Приличах ли ви аз на човек, който би се примирил с факта че му пробутахте техника, която не изпълнява функциите за които ми я продадохте и след това с цялата си наглост изкарахте че не била в търговски вид и нямало как да ми я замените с работеща такава. Въпреки, че грешката беше в консултант продавача ви. Смяташ ли, че е нормално да се чака 30 дни за сервиз. Хората си купуват стока за да я ползват веднага бе урод! Иначе е все едно да си платиш за кино и да ти кажат, че филм няма да има, не могат да ти върнат парите за билета, не могат да ти го заменят за друг филм, ама можеш да дойдеш след един месец и евентуално тогава ще има прожекция, която ще можеш да гледаш ако не си разсипал пуканки по пода на киното миналия път. Осъзнаваш ли сам че и ти би се набил сам себе си, ако се видиш отстрани. А относно политиката на Технополис ти не си виновен. Но поне имай елементарно чувство за срам и не пиши неиздържани, непрофесионални, нахални и меко казано подбуждащи хора като мен към насилие бълвочи по форумите и блоговете в интернет! Поне лъжете хората с финес за да ви уважават малко повече! Какви права какви пет лева. Бой,...пък после ти си търси правата, а след това аз ще се гавря с теб, но вече от силната страна на нещата. Нали така........ДОКАТО СИ ТЪРСИМ ПРАВАТА ПО ТОЗИ НАЧИН...... нещастник!

    ОтговорИзтриване
  24. Пламене привет, както виждаш - има хора, които се чувстват особено афектирани от държанието на хора като теб. Аз, може би съм поизостанал от Емил и все още се опитвам по цивилизован начин да контактувам с теб и тебе-подобните ти, с тайната надежда, че може би ще се замислиш - или ти, или поне някои от тези които са те назначили. Сега да ти отговоря конкретно на писанието.
    Дали съм работен или не - имам кой да го прецени, жалко, че за теб не е така, но пък може да се окаже, че рано или късно това ти държание ще стигне, до който трябва. Смисъла на живота ми, също с ограничения си поглед не би могъл да анализираш, от случката се вижда, че твоя е очевидно да си един "горд управител" - който не отстъпва пред паплачта от клиенти недоволни от обслужването, което представлява. Ама ти не го осъзнаваш - и така ти е по-лесно.
    Коментара ти, който завършваш с "Бре хора" много ми напомни един герой - Недялко, от едно предаване - който пееше - Абре Недялко айде де.” - ти си подобен по манталитет герой, което никак не помага на фирмата, в която работиш. Колкото до аудиторията - тепърва ще ви подготвя подписка, която ще изпратя в централата на Технополис, където ще е видно, че някакъв брой хора ще са се отказали да пазаруват при вас. Та поне ще е видно дали има отегчени. Дано стигне, до когото трябва.
    На едно малко-по-долно твое писание, в което питаш кои сме ние - първо, защото явно ти убягва, ние сме клиентите - тези, които ти плащат заплатата, а пък аз конкретно съм от тези 2% които не се примиряват с некомпетентни хора като теб, защото да си управител не значи само да ти вървят продажбите, в което някога си бил добър сигурно (е, освен ако не си парашутист разбира се); управител е да съумяваш хем да продаваш, хем клиентите да са ти доволни, хем персонала да ти е колектив - а не да сте на Росен и Пацо, а всъщност да не си знаете фамилиите; управителя трябва да не позволява его-то и характера му да се проявяват при разговори с клиенти – той представлява магазин, не себе си. За съжаление и вие и фирмата, която ви прави сайта поддържате едно ниво на обслужване - мислите, че клиентът е тъп и не-активен. Е, надявам се, че ще те накарам да се замислиш, а и не само теб.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Милене, включи ме в подписката, моля те. Само от моя страна имаш 20 подписа. Докато я направиш, със сигурност ще успея да събера още поне толкова! Разтреперих се от гняв!

      Изтриване
    2. Ани привет, благодаря за подкрепата - със сигурност ще те включа!

      Изтриване
  25. Аз пък имам чувство, че управителите на Технополис (точно и само на тази верига за бяла и черна техника и на никоя друга) минават някакъв задължителен курс. Не е да не минават, но курса е как да се държим нагло с клиента и как да го изкарваме винаги виновен и ние да сме винаги невинни. Явно световноизвестното правило "Клиента е Бог/цар/винаги прав" за тази верига не важи изобщо.

    Преди повече от година пуснах писмено оплакване до техен отдел с изричното искане да се свървзат с мен само писнемо. Да, ама не - намерили са ми телефона (при онлайн поръчка искат и телефон за връзка) и ми се обади един "мениджър" да ми се кара, за каква съм се мислела и какво се оплаквам, само да им създавам неприятности ли. Излишно е да казвам, че оттогава крака ми не е стъпил там. И не само моя.

    ОтговорИзтриване
  26. Меги благодаря за подкрепата, хубаво е, че споделяш и ти проблем. Смятам, че това е начина да опитаме да ги превъзпитаме. Радвам се, че и ти не стъпваш веригата, а надявам се и твоите приятели също.

    ОтговорИзтриване
  27. Отговори
    1. Ивайло, разбирам че като служител са те помолили да пишеш тук - моля те предай на колегите - сменете си имената или нещо друго, та да не излизате свързани - смешно е вече.
      Хейтъри не сме, отказвам да ме обслужват груби, некомпетентни хора.

      Изтриване
    2. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
    3. Изобщо не се опитвам да скрия това че съм служител на Технополис, напротив гордея с това!
      Никой не ме е молил да пиша тук, занимавам се с Вашия случай от самото начало и честно казано изслушвайки двете страни няколкократно, вече не знам какво да мисля.
      Наистина съжалявам че сте останал с толкова лоши чувства!

      Изтриване
  28. Ивайло - мен не сте ме изслушали, а по какъв начин се занимавате с моя случай? Вие сте първия човек, който всъщност казва, че съжалява, което все пак е крачка напред.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Още при първата Ви публикация на 23.03.2012г., уведомих колегите на по висока инстанция за случващото се, чухме мнението и обясненията на колегите от магазина в "Сердика Център", а Вашето мнение прочетох неколкократно!
      Не не съм първият човек който съжалява, със сигурност колегите от магазина също не са доволни, весели и щастливи от случката.
      Моля Ви споделете, според Вас, какво би ви накарало отново да станете наш клиент, та било то и в някой от другите ни магазини? Имате ли конкретно желание? Защото цялата сага ми прилича на едно постоянно и безкрайно прехвърляне на камъни от една градина в друга! Без някой конкретно да каже, искам това и това и да се приключи с излишното хабене на нерви!

      Изтриване
    2. Ивайло здравейте, не Ви отговарях до сега, защото мислех какво точно бих искал, както и дали репликата "Аман от хейтъри...", с която открихте участието си тук, e едно добро начало, а и до момента не знам като какъв работите в Технополис. Все пак предпочетох да акцентирам върху останалата част от написаното от вас.
      На въпроса Ви, имам ли конкретно желание, имам най-точен отговор – бих желал, да получа писма (на хартия), от името на Росен Желев и Пламен Томов, управителите, в които да ми се извинят за отношението, което имаха към мен. Смятам, че не само Вие трябва да съжалявате че съм останал с толкова лоши чувства и бих искал да го видя в писмен вид. Иска ми се да надявам, че тези хора ще претърпят и някакво обучение, а и не само те, но за това трябва желание и усилие на директорите.

      Изтриване
    3. Ивайло, здравейте още веднъж, все още чакам някаква индикация от вас, кога да очаквам развитие във връзка с написаното по-горе. Не съм се отказал и другата седмица започвам с набирането на подписка, която ще публикувам в електронен вид и ще изпратя до собствениците и директорите на Технополис.

      Изтриване
    4. Здравейте Милен,
      развитието което очаквате не зависи от мен, отправено е към конкретни лица!
      Желая Ви повече позитивни емоции и успех!

      Изтриване
    5. Ивайло, благодаря Ви за отправените пожелания - трогнат съм. Ще може ли накрая да разберем Вие на каква позиция работите във веригата, както и кои са тези конкретни лица - така написано звучи, че очаквам самоинициатива на потърпевшите да напишат писма - което меко казано е нелепо.
      Благодаря ви - желая ви късмет и много продажби :).

      Изтриване
    6. А ето и петицията, която започва от днес http://www.peticiq.com/antitehnopolis

      Изтриване
  29. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  30. Най-накрая успях да прочета всичко по темата!!
    Бих искала да Ви попитам нали спорът тук е за НАЧИНА на ОБСЛУЖВАНЕ, а не за някакъв уред - въпросната кафе машина?!
    Защото на моменти оставам с впечатлението, че някои от господата, които се включват не разбират или не искат да разберат, или НЕ МОГАТ да разберат?! Както и да е ....

    Всеки ден работя с клиенти и имам възможнотта да предлагам услуга, която е прави хората щастливи, позитивни и ги кара да се грижат за себе си. Моите клиенти в повечето случаи са благоразположени и добронамерени дами и господа, НО както можете да се досетите съм имала и дооооста големи изключения.
    Едно време не беше така...едно време конкуренция почти никаква, клиенти - колкото щеш и най кой му пука за Агенцията за защита на потребителя.
    На въпроса "От къде научихте от нас?" от последната анкета, която направихме измежду нашите клиенти, отговорите бяха:
    - ОТ ПРИЯТЕЛ - 50%
    - ОТ ИЗТОЧНИЦИ В ИНТЕРНЕТ - 49%
    - от други източници - 1%
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Не мисля, че има нужда от коментар, но все пак .... както всички знаем, рекламата "от уста на уста" държи класацията, най-добрата и благонадежна. Когато приятел ни каже, че нещо е хубаво, съм сигурна, че това ще е първото нещо, което ще опитаме или което ще си направим труда да проучим!
    В днешно време, с тази скорост, с тези темпове, с тази конкуренция, с този непредсказуем пазар, НЕ МОЖЕМ да си позволим отношение от тип "Не ми пука, че ще те загубя като клиент, нали друг ще дойде!?" Да, ама НЕ, защото в един прекрасен ден Друг може и да не дойде и ... какво правим?
    Трябва да се научим, колкото и трудно да е ... ако уважаваме себе си и искаме да бъдем уважавани!!!
    Опитвам се моите клиенти да бъдат посрещани винаги с усмивка (нищо, че полицая преди малко ми е написал най-нелепият акт и ...), да се чувстват "Добре дошли", да се почувстват разбрани и специални, да ми платят и да си тръгнат с усмивка и ПАК да се върнат.
    Така че, когато аз съм в ролята на клиент искам:
    - Да ме обслужат навреме
    - Да ми обърнат нужното внимание
    - Да общувам с приветлив персонал
    - Да получавам адекватни отговори
    - Да се почувствам малко или много специална

    Дами и Господа от Технополис,
    Не мисля, че това е толкова сложно или непостижимо, защото всеки от вас поне по няколко пъти на ден влиза в ролята на клиент.
    И като такъв, би искал мнението да му бъде зачетено, желанията - удовлетворени и изискванията - покрити.
    В тази връзка, заставам зад инициатива предприета от Милен Божилов.
    Когато написах в Google - Клиенат винаги има право - на втора позиция излиза тази връзка - http://www.docheva.com/uploads/Difficult%20customers.pdf - ето и малък цитат:

    .."Трудните клиенти
    «Ако разполагаш само с чук, ще виждаш всеки проблем като гвоздей.» Ебрахам Маслоу
    Малко са тези от нас, обслужващи клиенти, които не реагират на правилото „Клиентът винаги има право” без кисела усмивка или дълбока въздишка. Въпреки че знаем, че всеки клиент заслужава най-доброто внимание и обслужване, което сме способни да му осигурим, опитът ни е научил да бъдем нащрек, тъй като понякога срещаме хора, които са странни, нетърпеливи,ядосани, досадни, бъбриви, обсебващи или много претенциозни.За щастие не всички клиенти представляват подобно предизвикателство, но в един свят на растящи очаквания и жестока конкуренция, в който много хора
    държат на правата си, всеки, който контактува с клиенти, трябва да бъде подготвен да се справя с трудните случаи. Целта е да бъдем сигурни, че всички наши клиенти, въпреки своите странности, си тръгват удовлетворени от обслужването, което са получили."...

    ОтговорИзтриване
  31. Моля всички, които са съпричастни да подпишат петицията - смятам да я разпечатам след като се наберат достатъчно хора, и да напиша писмо до централата на ТЕХНОПОЛИС
    http://www.peticiq.com/antitehnopolis

    ОтговорИзтриване
  32. Истината е някъде там! Нямам представа кой крив и кой прав, но си личи, че Миленчо и Шехерезадка са провинциалисти от Дивотино!
    А защо петицията ви е умряла на 70 човека??? Много сте смешни!
    Чудя се само защо от Технополис ви обръщат такова голямо внимание?!
    Дали цялата тема не е нещо нагласена...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ахахахахаах....ох, Левент, тозаи блог отдавна не е актуален. Историята с петицията имаше своя благоприятен за нас и не толкова за Технополис ефект и приключи преди повече от 2 години!
      Колкото до Дивотино, почти! От Сусурлево сме. Додохме в града за малко, но той ни изплаши. Много хора, мръсно, прашно,... и си се прибрахме при мамини. Тук и яйцата - яйца и агнето - агне. А на тати ракията равна няма чак до Долно Уйно! Ха, сполай ти! :)

      Изтриване
    2. :) И мен ме разсмя откровено. Здравей Левент, (това е доста градско име - съдейки по него и по стила ти, сигурно си от Ню Йорк родом, или вашите са поне от Ню Хемпшир, Хасковска област). Благодаря ти, че ни напомняш, че сме занемарили активността тук - макар, че редовно ми звънят приятели и познати, преди да купят техника, за да са сигурни, от кой магазин не се пазарува. Цялата тема е тотално нагласена - нагласихме я аз и Шехерезада - евалата Шерлок. А че сме смешни - могат да ти го потвърдят много хора - редовно се смеем над такива като тебе :) умньовци. За петицията - и 70 човека стигат - ако си успял да прочетеш по-горе, елементарна калкулация показва хората какви пари харчат за обзавеждане с техника през живота си - умножи го по 72, ако можеш, и си направи сметка. Успехи и благодаря още веднъж, че ни напомняш да разпратим по приятели и познати темата!

      Изтриване